website header nieuw (1920 x 400 px).png

Feedback verdiepingsdag

Ervaar jij het geven en ontvangen van Feedback als lastig? En is het daardoor een vaak terugkerend onderwerp op de agenda? In veel organisaties worden afspraken gemaakt over communicatie en feedback. Maar het uitvoeren van deze afspraken is vaak moeilijker dan gedacht.

Welke onderwerpen gaan we behandelen?

Doel van feedback

Begin met het doel in je achterhoofd. Dus wat is het doel van jouw feedback? Wat wil je bereiken en wat verwacht je van de ander? 

Feedback als tool

Als jij de moeilijke onderwerpen niet uit de weg gaat en welgemeende complimenten geeft, dan wordt je als een eerlijke collega/ leidinggevende gezien. En vanuit eerlijke communicatie ontstaat veiligheid en ruimte voor groei en innovatie.

Geven  & ontvangen

Feedback geven doen we de hele dag door, verbaal en non-verbaal. Ook zijn we vaak niet zo goed in het ontvangen van feedback.  Wij leren je hoe je op een bewuste manier feedback kunt geven én ontvangen.

De invloed van aannames

Managing your expectations…De invloed van aannames.  Anders gezegd, hoe creëer jij jouw verwachtingen? Ook hebben we allemaal triggers en obstakels die invloed uitoefenen op onze reactie.  

Herken jij die van jou?

De kracht van observeren

In dit onderdeel gaan we naast observeren ook in op debatteren, vragen stellen, nieuwsgierig zijn en luisteren. Dit zijn de onderdelen van de socratische gespreksvoering en deze gaan we met elkaar ervaren.

De leukste feedback

Complimenten zijn de leukste feedback en een constructieve manier van feedback geven.

De positieve insteek is heel belangrijk en werkt motiverend.

Het programma bestaat uit theorie over diverse methoden en het zelf ervaren en doen. Want de eerste stap in het geven en ontvangen van feedback is vaak de moeilijkste. Ervaar jij zelf drempels bij het geven of ontvangen van feedback of is het een issue in de organisatie of team? Dan is deze verdiepingsdag een goede manier om te leren over deze drempel heen te stappen en om je collega’s mee te nemen om zo het geven en ontvangen van feedback te stimuleren.

Leer feedback geven & ontvangen en ontwikkel jezelf

Wat heb ik geleerd aan het einde van de dag?

  • Je bent in staat om respectvol feedback te geven

  • Je kunt feedback op een positieve manier ontvangen en ervaren

  • Je kunt keuzes maken in de gespreksvoering met de ander

  • Je levert een bijdrage aan groei en verbetering van je zelf, de ander en je organisatie/bedrijf.

Doorpakken geeft resultaat 

Waar kan je na de training zelf mee verder?

Oefening baart kunst. Je hebt de eerste stappen gezet. Breng het geleerde vooral in de praktijk. Je krijgt naast dat wat je hebt geleerd tijdens de verdiepingsdag tips mee hoe je in de praktijk actief en op jouw manier, in jouw stijl, aan de slag kan met feedback.

Deze verdiepingsdag een goede manier om te leren over deze feedback-drempel heen te stappen en om je collega’s mee te nemen en zo het geven en ontvangen van feedback op de werkvloer te stimuleren.

Wij verzorgen deze verdiepingsdagen in samenwerking met Ghislaine Burink van
CR 8 Safety en The Safety College. Vanuit haar visie dat trotse mensen veiliger werken is zij de Safety College gestart waarbij het gesprek  het startpunt van veiligheid vormt.

Vanuit vertrouwen en betrokkenheid naar verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Vanuit leren, ervaren, beleven en doen naar trotse mensen werken veiliger!

Gislaine Burink.jpg

Data en kosten verdiepingsdagen

Feedback | 10-05-22 |  09:30 – 16:30 | € 325,- Ex. BTW

Kleur bekennen incl. DISC assessment | 24-05-22 |  09:30 – 16:30 | € 425,- Ex. BTW

Vergroot je invloed, Covey | 07-06-22 |  09:30 – 16:30 | € 325,- Ex. BTW

Kom je alle dagen, dan betaal je voor het hele pakket €975,- Ex. BTW

 

Locatie RDM Rotterdam